Čarodějnické rejdění

V pátek 29.4.2016 jsme si ve školce celý den užívali. Děti přišly v převlecích čarodějnic a čarodějů, kostlivců,aj. Všichni měly velmi nápadité kostýmy. Ráno jsme udělali společné focení a chvátali jsme na svačinku. Při svačince pani učitelka Ráďa vařila kouzelný barevný sliz, se kterým děti hned seznámila, ale neprozradila jim, k čemu nám bude sloužit. Pak jsme vyběhli ke klavíru do horní třídy a zazpívali si spousty písniček, nejenom čarodějných. Nezdržovali jsme se ve třídě moc dlouho a chvátali jsme ven. Počasí nám od rána přálo, svítilo sluníčko. Mezitím, než se děti oblékly, Ráďa připravila venku část soutěží, které nás čekaly ten den splnit (záchrana pavoučků – běh po špalkách s pavoučkem v ruce, hledání žížal v trávě, hod víčka do kouzelného lektvaru, přeskok přes oheň, skok do obručí – neutopit se v močále).  Děti dostaly kartičky se svým jménem a jednotlivými číslicemi stanovišť.  Rozdělily se do dvou skupin – jednu vedla Klárka, jednu Ráďa. Paní učitelka Helča jela nakoupit občerstvení na odpoledne. J Děti se s velkým nasazením pustily do soutěžení. Po splnění 5 úkolů z 10 jsme si venku zařádili nejen s košťaty, ale hlavně jsme si zatancovali na spousty písniček. Dětem se moc na oběd do školky nechtělo, ale těšily se na odpoledne, tak zvládly svlékání velice rychle. Po odpoledním spinkání jsme se zase přesunuli na zahradu, kde byly připraveny další soutěže (slalom s krysou v náručí, hod pařátem, závody pavouků – namotávání šňůrky na klacík, hledání zvířátek v krabici s jehličím, záchrana netopýra v kouzelném slizu). Mezitím nám začali přicházet do školky rodiče a přihlíželi, jak jsou jejich děti šikovné. Pan Portl nám pomohl rozdělat čarodějný oheň a mohlo začít opékání špekáčků. Když se podařilo všem dětem splnit všechny stanoviště s úkoly, mohlo začít odměňování. Ráďa se zhostila úkolu ve vší parádě. S každým si promluvila, který úkol jak splnil (všichni splnily i sáhnutí do kouzelného slizu, kromě Ninky, Anabelky, Jonáše a Mirečka) a předala kouzelný pečený prst od čarodějnice a pavoučka na sušence. Nemohl chybět i čarodějnický diplom se jménem za splnění všech úkolů. Poté nastala volná zábava – děti se rozutekly po celé zahradě a užívali si volnou zábavu. Rodiče postávali kolem ohně, opékali špekáčky a povídali o všem možné. Věříme, že si akci všichni užili a budeme se těšit na další stejně vydařenou.

 

SEZNAM PŘÍSAD DO ČARODĚJNICKÉHO LEKTVARU

  1. HADÍ JEDY
  2. ŽÁBY
  3. JEDOVATÉ KULIČKY – VRANÍ OKO
  4. KOČIČÍ CHLUP
  5. VYMAČKANÝ ROPUCHY
  6. BRADAVICI
  7. PAVOUČÍ NOHY, OČI
  8. HADÍ OCÁSKY
  9. PSÍ CHLUP
  10. BUBÁKY Z NOSU
  11. MYŠÍ OCÁSKY
  12. NETOPÝŘÍ KŘÍDLA
  13. LISTÍ
  14. PAVUČINY
  15. SLIZ
  16. SLIMÁKA
  17. ŠNEKA
  18. BACILA
  19. ŽÍŽALU
  20. KREV
  21. VČELÍ ŽIHADLO
  22. HLÍNU
  23. UHLÍ
  24. VÝVAR Z UPÍRA
  25. UPÍŘÍ ZUB
  26. VODU ZE ZÁCHODU, Z LOUŽE

 

Tohle všechno vymyslely samy děti z horní třídy – věk 4-6 let.

Projekt se zaměřuje na zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na naší základní škole a zvýšení dostupnosti vzdělávacích pomůcek. Současné vybavení je omezené a nedostačuje pro efektivní názornou výuku všech žáků. Realizace projektu umožní pořízení potřebných pomůcek, které podpoří badatelský způsob výuky a zapojení všech žáků do praktických činností. Díky tomu bude výuka odborných předmětů atraktivnější a efektivnější.

Podpora MŠ a ZŠ prostřednictvím Operačního programu Jan Amos Komenský

MŠ a ZŠ byly podpořeny Evropskou unií a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR prostřednictvím Operačního programu Jan Amos Komenský.

O Operačním programu Jan Amos Komenský

Operační program Jan Amos Komenský (OP JAK, jinak také tzv. šablony) je zaměřen na podporu rozvoje otevřené a vzdělané společnosti založené na znalostech a dovednostech, rovných příležitostech a rozvíjející potenciál každého jednotlivce, která povede k růstu konkurenceschopnosti České republiky a zlepšení životních podmínek jejích obyvatel. Jan Amos Komenský patří k největším pansofistům a filozofům Evropy. Zdůrazňoval, že vzdělávání je nikdy nekončící proces a že je třeba se mu celoživotně věnovat. Operační program Jan Amos Komenský (OP JAK) z tohoto předpokladu vychází a klade důraz na nezbytnost nabytí kompetencí k celoživotnímu vzdělávání, díky kterým člověk dosáhne maximalizace svého potenciálu a dlouhodobé uplatnitelnosti ve společnosti. Komenského myšlenky jsou o to naléhavější, o co rychleji se svět mění. Doba, v níž žijeme, je stále komplexnější a klade na nás nové nároky související s nastoupivším obdobím digitalizace, robotizace, klimatických a společenských změn. Jsme jejich součástí a hledáme východiska nejen pro jednotlivce, ale i pro společnost a lidstvo.

Projekt MŠ a ZŠ Questo

Projekt MŠ a ZŠ Questo je konkrétně zaměřený na podporu pozic ve škole a školce, jako je: školní asistent MŠ, školní asistent ZŠ. Projekt rovněž podporuje kurzy a individuální vzdělávání pracovníků v MŠ, ZŠ i ve školní družině.

Projekt ve škole a školce běží od 1. 12. 2024 do 31. 12. 2026 a byl podpořen několika stovkami tisíc Kč, díky kterým můžeme fungovat tak, jak jste zvyklí. Děkujeme.

Podrobnosti o projektu

Podpora rozvoje MŠ a ZŠ Questo v Humpolci je spolufinancován Evropskou unií.

Projekt zahrnuje témata:

  • Personální podpora
  • Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání
  • Inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání
  • Spolupráce s rodiči dětí, žáků, účastníků zájmového vzdělávání

Více projektů podpořených Evropskou unií najdete na www.mapaprojektu.cz.